top of page

מזונות - לא מה שחשבתם

המושג מזונות מתחלק לשתי קטגוריות: מזונות ילדים ומזונות אישה.


מזונות -  בני הזוג נפרדים
א. מזונות ילדים:

מזונות הילדים מתחלקים למספר נישות:


1. מזונות הכרחיים:


מזונות אלו מוטלים על האב בלבד, עד הגיע הילד לגיל 6. מזונות אלה כוללים כלכלה, הלבשה והנעלה, חינוך, צרכי בריאות בסיסיים וכו'.


2. מזונות מדין צדקה:


אלו מזונות אשר שני ההורים מתחייבים באותם מזונות אלו בהתאם ליחס הכנסותיהם הפנויות החלים רק לאחר שהאב או האם כיסו את צרכיהם.

מזונות אלו מתווספים אל המזונות ההכרחיים, והם אינם בגדר הצרכים הקיומיים, אשר נועדו להביא את הילד לרמת החיים שאליה הורגל.


3. מגורי הילדים:


חובת הדאגה שלילדים תהיינה קורת גג, לאחר הגירושין, חלה על האב, עליו חלה ההשתתפות בדמי שכירות דירה, השקולה לדירה בה התגוררו הקטינים, תוך התייחסות לכך שאין הוא מתגורר עוד בדירה.


4. הוצאות בריאותיות חריגות:


מדובר בהוצאות חריגות, אשר אינן מכוסות במסגרת הכיסוי הבריאותי המוענק בחוק ביטוח הבריאות. נהוג לחלקן בין הורים כמחצית מכל צד.


5. צרכים ספציפיים:


מעבר לצרכים הכלליים יחולו להעלות צרכים מיוחדים, אשר גם אותם צריך לקחת בחשבון כגון: צרכים לימודיים כמו קשיי לימודים, הדורשים אבחונים לקשיי למידה, מורים פרטיים וכיו"ב,

עקב כך הצרכים הספציפיים [המיוחדים] עלולים להגדיל את סכום מזונות הילדים, ויש לקחת זאת בחשבון לטובת הילדים.

ב. מזונות אישה:

הם מזונות הכוללים את כל הצרכים, הנדרשים לקיומה ורווחתה לרבות: מזון, שכר דירה, הוצאות החזקת הבית, נסיעות, עוזרת, החזקת רכב, קוסמטיקה ביגוד וכו'

כלומר: האישה זכאית לחיות באותה רמה, כפי שהורגלה אליה מבית הבעל בזמן היותם נשואים. גם אם מצב הבעל קשה והרקע הכלכלי מתערער, האישה עדיין זכאית לכל הפחות לאותה רמת חיים לה הייתה רגילה בטרם נישואיה.


5 צפיות0 תגובות
bottom of page