top of page

הגעתם להחלטה להתגרש? איך להתגרש בתבונה?

דיני משפחה

איך להתגרש בתבונה? הורים וילדים

הוא תחום רחב ומגוון הדורש ידע מקצועי, אמפטיה והכלה, היות ותחום זה כולל סוגיות רבות הכוללות את המעמד האישי וכן את הזכויות והחובות הנובעים מן המעמד האישי.

נהוג לכלול בו את הנושאים הבאים:

נישואים ותוקפם,

עניינים הקודמים לנישואים כגון: הפרת הבטחת הנישואים, הסכם ממון אשר יכול להיערך לפני תקופת הנישואים או במהלך הנישואים "הסכם טרום נישואים".

חובות וזכויות העולות מתוקף הנישואים ומנגד עניינים המתרחשים במהלך הנישואים - מזונות, הסדרי רכוש ומניעת אלימות במשפחה.

סיום קשר הנישואים ותוצאותיו, הורות לרבות אפוטרופסות, הכרה באבהות, אימוץ, פונדקאות והורות משותפת.

הגעתם להחלטה להתגרש? איך להתגרש בתבונה?

כאשר מגיעים להחלטת הגירושים ושמערכת היחסים עלו על שרטון, מדהים לגלות כיצד בן זוגנו, אשר הכרנו במשך שנים רבות, משתנה ורוקם מזימות כמו: הפרת אמונים, ריקון חשבונות הבנק, העברת בעלות נכסים ורכוש על-שם קרובים,

על-מנת למנוע "תרופה למכה" כדאי לכם להתייעץ עם עורך-דין מוקדם ככל האפשר.


אני ובן/בת זוגי מסכימים על הכל, למה בכל זאת כדאי לפנות לעורך דין?


כל פעולה ניתן לבצע ללא עורך דין, אך הדבר אינו מומלץ,

גם אם בני הזוג מגיעים להסכמה הדדית ביניהם, כדאי שתפנו לעורך דין, כיוון שחשוב שאותה הסכמה תנוסח בהתאם לכללים המשפטיים המקובלים, ותכלול את ההוראות המשפטיות המחייבות.

כדאי לא לפעול בשיטת "עשה זאת בעצמך", מכיוון שהסכם טוב הוא הסכם אשר ייתן מענה לכל הסיטואציות הזוגיות, כולל שינוי אורח החיים.

לכן יש לבחון את כלל ההשלכות העתידיות על-מנת לחסוך מלחמות שכמעט ובוודאות יגיעו, כאשר ההסכם אינו מנוסח כראוי ומעלה לבטים ופרשנויות סותרות,

עורך דין מיומן בתחום דיני המשפחה יוכל להעלות נושאים ומצבים עליהם לא חשבתם בעצמכם ובכך לחסוך אי הבנות וסכסוכים עתידיים. כל טעות עלולה לחרוץ את גורלכם לשנים רבות. מומלץ שלכל הפחות תתייעצו לפני נקיטת כל פעולה ככל שתהיה בעורך דין המתמחה ובקיא בתחום דיני המשפחה על-מנת לצאת מרוצים ומורווחים ולדעת את כל זכויותיכם.

הקשר בין דיני משפחה והוצאה לפועל:

אומנם שני נושאים אלו הם נושאים שונים אך הינם מתקשרים אחד לשני.


כאשר ניגשים לגירושים ונחתם חוזה אשר האב מפר את ההסכם ומתחמק מתשלום המזונות, חוק הוצאה לפועל נכנס לתמונה עם החמרה, ומעמיד לרשות כל מי שזכאי לקבלת מזונות, על-פי פסק דין, את האפשרויות למימוש פסק-הדין וקבלת תשלום המזונות באמצעות לשכות הוצאות הפועל.


6 צפיות0 תגובות
bottom of page